Piduriklotside valik mootorrattale ja ATV-le

Mootorratta ja ATV piduriklotsid

Piduriklotside erinevused: Keraamilised, Paagutatud ja Orgaanilised piduriklotsid

Piduriklotsid on üks olulisemaid komponente mootorratta ja ATV pidurisüsteemis ning nende valik mõjutab otseselt pidurdusvõimekust, kestvust ja sõidumugavust. Kolm peamist tüüpi piduriklotse on keraamilised, paagutatud (sinterdatud) ja orgaanilised. Võrdleme nende omadusi ja kasutusala.


1. Keraamilised piduriklotsid

Omadused:

  • Valmistatud keraamilisest materjalist, millele on lisatud kiude ja täiteaineid.
  • Väga stabiilne pidurdusvõime nii külmades kui ka kuumades tingimustes.
  • Vähem müra ja vibratsiooni võrreldes teiste piduriklotsidega.
  • Madalam soojusjuhtivus kui paagutatud klotsidel.

Plussid:

✅ Sujuv ja vaikne pidurdamine.
✅ Vähem piduritolmu, mis hoiab veljed puhtamana.
✅ Pikem kasutusiga kui orgaanilistel klotsidel.
✅ Ei kuluta pidurikettaid nii kiiresti kui paagutatud klotsid.

Miinused:

❌ Ei sobi ekstreemseteks tingimusteks (off-road, mootorrattavõidusõit, rasked töömasinad).
❌ Kallim kui orgaanilised klotsid.

Parim kasutusala ja töömahusoovitused:

  • Tänavasõidukid, linnaliiklus, sportlik tänavasõit.
  • Sobib kuni 600cc mootorratastele ja ATV-dele, mis ei ole mõeldud ekstreemseks kasutuseks.
  • Näited: Honda CBR500R, Yamaha MT-07, Kawasaki Ninja 400, Can-Am Outlander 570.

2. Paagutatud (sinterdatud) piduriklotsid

Omadused:

  • Valmistatud metallipulbri kuumutamisel ja kokku pressimisel (tavaliselt sisaldavad vask-, raud- ja muid metallisulameid).
  • Kõrge kuumuse taluvus ja väga hea pidurdusvõime ka ekstreemsetes tingimustes.
  • Väga vastupidav ja töökindel ka rasketes tingimustes.
  • Sobib suure koormusega pidurisüsteemidele.

Plussid:

✅ Suurepärane pidurdusvõime nii märgades kui ka kuivades oludes.
✅ Väga vastupidavad – kuluvad aeglasemalt kui keraamilised või orgaanilised klotsid.
✅ Sobivad hästi rasketele sõidukitele, mootorratastele ja ATV-dele.

Miinused:

❌ Kõrgem hind kui orgaanilistel klotsidel.
❌ Kulutab pidurikettaid kiiremini kui teised variandid.
❌ Võib tekitada rohkem müra ja vibratsiooni.

Parim kasutusala ja töömahusoovitused:

  • Sobib 600cc+ mootorratastele ja ATV-dele, mis vajavad tugevamat pidurdust ja kestvust.
  • Kasutatav off-road sõidukites, maastikusõitudel, võidusõiduks ja rasketes töötingimustes.
  • Näited: Yamaha R1, BMW S1000RR, KTM 1290 Super Adventure, Polaris Sportsman 850, Can-Am Renegade 1000.

3. Orgaanilised piduriklotsid

Omadused:

  • Valmistatud mittemetallilistest materjalidest, nagu vaik, kummi, süsinikühendid ja klaaskiud.
  • Pehmem pidurdusmaterjal, mis kulutab pidurikettaid vähem.
  • Väiksem kuumataluvus võrreldes paagutatud ja keraamiliste klotsidega.
  • Suhteliselt odavam alternatiiv.

Plussid:

✅ Odavam kui keraamilised ja paagutatud klotsid.
✅ Vähem müra ja vibratsiooni, pakkudes sujuvat pidurdamist.
✅ Vähem kulutab pidurikettaid.

Miinused:

❌ Kiire kulumine, mis tähendab sagedasemat vahetust.
❌ Madalam kuumataluvus, mis võib põhjustada ülekuumenemist intensiivsel kasutamisel.
❌ Ei sobi rasketesse ja ekstreemsetesse oludesse.

Parim kasutusala ja töömahusoovitused:

  • Sobib kuni 300cc mootorratastele ja ATV-dele, mis ei vaja tugevat pidurdusvõimekust.
  • Ideaalne algajatele ja kergematele sõidukitele, mis ei ole mõeldud agressiivseks sõiduks.
  • Näited: Honda CB300R, Yamaha R3, KTM Duke 250, Polaris Phoenix 200, Yamaha Raptor 250.

Kuidas valida õige piduriklots?

Kriteerium Keraamilised Paagutatud Orgaanilised
Pidurdusvõime Hea Väga hea Keskmine
Kulumiskiirus Keskmine Väga madal Kõrge
Piduriketta kulumine Madal Kõrge Väga madal
Müra tase Väga madal Keskmine kuni kõrge Väga madal
Sobilik mootori töömaht kuni 600cc 600cc+ kuni 300cc
Sobilik keskkond Tänavasõit Off-road, võidusõit, ATV ja UTV Mopeedid ja rollerid
Hind Keskmine kuni kõrge Kõrge Madal

Brembo piduriklotsid – tipptasemel pidurdus ja tehnoloogiline eelis

Kui rääkida pidurisüsteemidest, on Brembo üks maailma tuntumaid ja usaldusväärsemaid kaubamärke. Itaalia ettevõte, mis on spetsialiseerunud kõrgjõudlusega pidurikomponentidele, on aastakümneid olnud nii tänavasõidu kui ka võidusõidu pidurite tipptegija. Brembo piduriklotsid eristuvad konkurentidest tänu innovatiivsele tehnoloogiale, materjalide kvaliteedile ja täpsusele, millega need on disainitud.


Miks valida Brembo piduriklotsid?

1. Spetsiaalsed segud ja materjalid

Brembo kasutab piduriklotside tootmisel edasijõudnud hõõrdematerjale, mis tagavad parema pidurdusvõime ja vastupidavuse erinevates tingimustes. Nad pakuvad erinevaid segusid vastavalt kasutusotstarbele:

  • Carbon-Ceramic (CC) – ideaalne tänavasõiduks, tagades madala müra ja kulumise.
  • Sinterdatud (SA & LA) – mõeldud sportmootorratastele ja ATV-dele, tagades hea pidurdamise ka ekstreemsetes tingimustes.
  • Race (RC & Z04) – spetsiaalselt välja töötatud võidusõiduks, pakkudes erakordset kuumataluvust ja pidurdusjõudu.

2. Parem sooritusvõime ja pidurdamise täpsus

Brembo piduriklotsid eristuvad teiste tootjate omadest tänu nende lineaarsele pidurdustunnetusele – see tähendab, et pidurdamine on prognoositavam ja ühtlasem, ilma äkiliste haardumiste või libisemisteta. See on eriti oluline mootorrataste ja ATV-de puhul, kus juhitavus on otseselt seotud pidurdusjõuga.

3. Pikem eluiga ja piduriketta säästlikkus

Erinevalt odavamatest piduriklotsidest, mis võivad piduriketast liigselt kulutada, on Brembo klotsid disainitud nii, et need vähendavad ketta kulumist. Tänu täpsetele tootmistolerantsidele ja kvaliteetsetele materjalidele püsib piduriketaste eluiga pikemana.

4. Lai valik erinevatele sõidukitele

Brembo toodab piduriklotse nii tänavamootorratastele, võidusõidumasinatele kui ka ATV-dele ja UTV-dele. Nende valikus on klotse, mis sobivad nii väikese töömahuga mootorratastele (125cc–500cc) kui ka suurtele superbike’idele (600cc+). Samuti on nad populaarsed off-road sõidukite ja maastikusõidukite hulgas, kuna sinterdatud klotsid taluvad pori, vett ja intensiivset kasutust väga hästi.


Kuidas Brembo piduriklotsid erinevad teistest brändidest?

Omadus Brembo EBC Brakes Galfer OEM piduriklotsid
Pidurdusvõime Väga kõrge Keskmine kuni kõrge Kõrge Keskmine
Pidurdamise sujuvus Väga lineaarne ja täpne Hea, kuid mõnikord haarduv Hea Keskmine
Materjalide kvaliteet Premium segud (CC, RC, Z04) Hea, kuid rohkem keskendunud taskukohasusele Hea Tavaliselt tavalised orgaanilised segud
Kuumataluvus Väga hea Keskmine kuni hea Hea Keskmine
Eluiga Pikk Keskmine Keskmine kuni pikk Keskmine kuni lühike
Hind Kõrgem Keskmine Keskmine Tavaliselt odavam

Kokkuvõttes: Brembo piduriklotsid pakuvad paremat pidurdusvõimekust, sujuvamat tunnetust ja pikemat eluiga võrreldes paljude teiste kaubamärkidega. Kuigi nende hind võib olla kõrgem, saavad kasutajad vastutasuks suurema turvalisuse, parema juhitavuse ja kuluefektiivsema pidurdamise.

Brembo piduriklotsid on kindel investeering paremasse pidurdusvõimesse ja sõidukogemusse!

SBS piduriklotsid – põhjamaine vastupidavus ja tipptasemel jõudlus

Lisaks Brembo piduriklotsidele on üks populaarsemaid ja hinnatumaid valikuid turul SBS (Scandinavian Brake Systems) piduriklotsid. Taani päritolu SBS on tuntud oma kvaliteetsete ja vastupidavate piduriklotside poolest, mis on välja töötatud nii tänavasõiduks, off-road kasutuseks kui ka võidusõiduks. SBS piduriklotsid eristuvad teistest eelkõige oma spetsiaalsete pidurisegude ja põhjamaistes tingimustes testitud töökindluse poolest.


Miks valida SBS piduriklotsid?

1. Innovaatilised pidurisegud erinevateks oludeks

SBS kasutab piduriklotside tootmisel kõrge tehnoloogiaga hõõrdematerjale, mis tagavad stabiilse pidurdusvõime ja väga hea kuumataluvuse. Nende valik on jaotatud vastavalt kasutusotstarbele:

  • HS (High Performance Street) – suurepärane tänavasõiduks, pakkudes tugevat pidurdust ilma liigse ketta kulumiseta.
  • SP (Sintered Performance) – ideaalne sportlikele mootorratastele ja aktiivsetele sõitjatele, kelle jaoks on oluline pidev pidurdusjõud.
  • RST & RSI (Off-Road & Racing Sintered) – mõeldud ekstreemseteks off-road ja motokrossi tingimusteks, taludes muda, vett ja tolmu.
  • DS (Dual Sinter) – spetsiaalselt võidusõiduks loodud segud, mida kasutavad ka professionaalsed ringrajavõidusõitjad.

2. Parem sooritusvõime külmades ja niisketes tingimustes

Erinevalt mõnest teistest piduriklotside tootjatest, kes keskenduvad peamiselt soojadesse tingimustesse, on SBS piduriklotsid disainitud töötama ka külmades ja niisketes ilmastikutingimustes. See teeb need eriti sobivaks Skandinaavia ja Baltikumi kliimasse, kus temperatuurid ja teekatted võivad kiiresti muutuda.

3. Tugev pidurdus ja kulumiskindlus off-road ja võidusõidus

SBS paagutatud (sinterdatud) piduriklotsid on tuntud oma äärmise vastupidavuse ja pidurdusvõime poolest maastikusõidul ja võidusõidul. Need klotsid peavad hästi vastu isegi ATV, UTV ja enduuro mootorrataste intensiivsele kasutamisele.

4. Keskkonnasõbralikum tootmisprotsess

Erinevalt paljudest teistest tootjatest on SBS vähendanud oma tootmises kahjulike kemikaalide kasutamist, keskendudes keskkonnasõbralikumatele pidurisegudele, mis pakuvad head jõudlust, kuid on samas vähem saastavad.


Kuidas SBS piduriklotsid erinevad teistest brändidest?

Omadus SBS Brembo EBC Brakes Galfer
Pidurdusvõime külmades oludes Väga hea Hea Keskmine Keskmine
Pidurdusjõud off-road tingimustes Väga hea Hea Hea Väga hea
Piduriketta kulumine Madal kuni keskmine Keskmine Keskmine Madal
Sobivus võidusõiduks Väga hea (DS & RSI seeria) Väga hea (RC & Z04 seeria) Keskmine Hea
Eluiga ja kulumiskindlus Pikk Pikk Keskmine Keskmine kuni pikk
Keskkonnasõbralikkus Jah Osaliselt Ei Jah
Hind Keskmine Kõrgem Keskmine Keskmine


Kokkuvõttes: SBS piduriklotsid eristuvad oma vastupidavuse, külma- ja niiskustaluvuse ning suurepärase off-road ja võidusõidu jõudluse poolest. Kui vajad piduriklotse, mis töötavad hästi ka rasketes ilmastikutingimustes või sõidad palju off-road, motokrossi või enduuro rajal, siis on SBS suurepärane valik.

Kas vajad soovitust konkreetse mootorratta või ATV jaoks? Kirjuta mudeli nimi ja aitan valida õige SBS piduriklotside seeria! Saada päring!

  • Kui kasutad tänavasõidukit ja soovid vaikset ning sujuvat pidurdamist, siis keraamilised klotsid on parim valik (kuni 600cc).
  • Kui sõidad ekstreemsetes tingimustes – näiteks off-road, võidusõidul, mägistes piirkondades või rasketes töötingimustes – on paagutatud klotsid parim valik tänu nende vastupidavusele ja kuumataluvusele. Need sobivad eriti hästi suurema töömahuga mootorratastele (600cc+) ning ATV-dele ja UTV-dele, mida kasutatakse raskematel koormustel.
  • Kui vajad odavat ja pehmemat alternatiivi, mis ei kuluta kettaid kiiresti, siis orgaanilised klotsid sobivad paremini (kuni 300cc).

Kas otsid piduriklotse konkreetsele mootorrattale või ATV-le? Võin aidata ka konkreetse mudeli valikul! Küsi siit!